Wat is Showme?
Show me is een project waarbij je met een team van mede-studenten een opdracht krijgt van een opdrachtgever. Hierbij was mijn opdrachtgever ING en mijn opdracht was een applied game concept maken over risk management.
Het team
Max Bronstring (developer)
Ely Diop (2D artist)
Jasper Witten (3D artist)
Karlijn Snijders (designer)J
Nieuwe alinea
Disastrous day

Een spel dat voor iedereen toegankelijk is en motiverend is om te spelen. Ons idee hiervoor is een relatable visual novel zonder tekst. Dit houdt in dat de speler point en klik een character bestuurt. Dit karakter is een kat die nogal ongeluk heeft, dus jij moet kijken hoe je kan zorgen dat de kans op ongeluk minder wordt. Dit is natuurlijk stiekem riskmanagement en dit spel laat zien dat je het eigenlijk al doet in het dagelijks leven.
Een relatable karakter voor velen en samen met cute art zorgt ervoor dat het een leuke manier is om je dag te beginnen en als je een slechte dag hebt is het stiekem ook leuk om te zien dat het erger had gekund. Dit spel heeft ook een vorm van competentie gezien de speler als een soort held het karakter kan helpen.
Als laatste wil ik nog kwijt waar dit idee op gebaseerd is, namelijk een theorie die gebruikt wordt bij hele complexe games zoals Civilization en Frostpunk. Het idee is dat je de keuzes en dus het level opgebouwd en hierdoor de speler makkelijk mee kan trekken.

Ingenious detective

INGenious Detective is een detective spel met meer dan alleen een pun. In het spel ben je een leidinggevende en er is iets niet goed gegaan in een project. Jij mag kijken wat er mis is gegaan, gezien je het mag uitleggen aan je baas. Hoe je dit vind is door bewijs te zoeken en je collega's te vragen.
Het idee van dit spel is dat het eigenlijk meer een open form is voor e learnings. Gezien riskmanagement veel verschillende stof zouden we iets creëren waar ze de mogelijk mee hebben om een terugkerend learning spel te maken met steeds een ander mysterie en dus andere stof.
Er zijn meerdere design principes hierachter maar het belangrijkste is sprinkel tutorial. Dit houdt in dat de speler losse onderdelen moet vinden en zelf de klik moet maken. Wanneer de speler zelf de link weet te leggen zorgt het ervoor dat ze de stof dieper begrijpen en een motivatie boost krijgen.