Hoe ben ik begonnen?
Het begint met het bekijken waar het probleem ligt en te kijken wat de precieze wensen zijn van de opdrachtgever.
Dit deed ik samen met mijn team genoot Katelyn van der Heide
In dit geval vonden we 2 problemen die we willen aankaarten.
Hoe te beginnen?
Om te beginnen heb ik eerst onderzoek gedaan naar:
1. De app zoals die nu is.
2. Andere apps/games waar motivatie belangrijk is.
3. Bestaande oplossingen voor de 2 problemen waar we ons op focussen.
Hoe heb ik project gepakt?
Eerst onderzoek en daarna met die info gaan brainstormen. In dit geval hebben we wat ideeën gekozen en die gepitched aan onze opdrachtgever. Aan de hand van die feedback kunnen we gericht gaan brainstormen en itereren tot we ons eind idee hadden.
Hoe ga je van ontwerp naar prototype?
Voor dit project zouden ze advies hebben en dat het onderbouwd moet zijn. Hierom hebben we een prototype gemaakt en geplaatst. Hierbij was de uitdaging om niet te veel te maken en vooral de kern van ons idee te laten zien.
Hoe leer ik hiervan?
Uiteindelijk gaf de opdrachtgever aan dit voorstel sterk te vinden en was blij met ons werk.
wat ik eruit heb gehaald?
1. Het is belangrijk om de motivatie van de speler in het begin te bekijken en je doelgroep te begrijpen.
2. Ik heb geleerd hoe ik duidelijk en professioneel kan communiceren.
3. Hoe het in praktijk kan gaan met applied games, en hoe je hiermee om kan gaan.