Wat is devilhunt

Dit is een deductie game om pesten tegen te gaan. Ik heb dit project samen met exchange student manvi jaju gedaan.

Waarom?

Manvi en ik zijn beiden op een manier geraakt door pesten en we zouden graag onze ervaring gebruiken om iets te maken wat anderen kan helpen. Hierbij focussen we ons op middelbare school leerlingen.


Waarom een deductie game? Omdat we van mening zijn dat pesten vooral komt doordat kinderen elkaar niet begrijpen en vaak wanneer het eenmaal fout is ook niet meer willen luisteren. Het gepeste persoon wordt geïsoleerd en vervreemd. Dus als de spelers elkaar beter leren kennen zal dit het probleem kunnen verminderen.


Maar wat als je spelers naar elkaar laat luistert? Dan kunnen ze elkaar leren kennen. Dit was ons standpunt in het maken van deze game, echt naar elkaar luisteren.


Nieuwe alinea

Hoe werkt het spel?

Het spel bestaat uit 2 lagen. De spelers krijgen een alignment kaart wat goed of slecht kan zijn, en krijgen ieder 5 random actie kaarten. Alle kaarten liggen gedekt en de spelers mogen 's nachts actie kaarten gebruiken om onder andere informatie te verzamelen of goals te veroorzaken. Hierna wordt het dag en mogen de spelers kletsen met elkaar, waarna er gevote zal worden, de meeste stemmen liggen uit het spel. De goede willen de slechte er uit en de slechte willen overblijven.


Er is nog een extra laag toe te voegen voor wanneer spelers het spel snappen. iedere speler krijgt een rol kaart, deze is los van alignment. Dus je kan een goede of slechte follower zijn. Door deze extra laag is het nog belangrijker dat je niet zomaar mensen eruit stemt maar echt luistert naar ze, maar echt luistert naar ze.

Playtest

We hebben dit spel veel geplaytest gezien er veel te balancing viel en ons concept ook getest moest werken of het werkte. We hebben dit helaas niet kunnen doen met de doelgroep maar uit de vragenlijst is wel gebleken dat mensen elkaar beter hebben leren kennen door het spel.